Press "Enter" to skip to content

כיצד בוחנים עסקים למסירה?

אם אתם מעוניינים לרכוש עסקים למסירה בתחום כל שהוא כזה או אחר, סביר להניח שאתם רוצים להשקיע את ההון שלכם בחוכמה רבה על מנת למקסם את הרווחים שלכם מן ההשקעה בה מדובר בסופו של יום מן הסתם. במקרים מן הסוג הזה אין זה סוד כי אתם לא מחפשים פשוט אפיק רגיל להשקעה. אתם רוצים להיות יזמים של ממש, ולהשקיע ולפתח עסקים. עם זאת, כאשר מדובר על רכישה של עסקים למסירה, יש לשים לב לכמה כללים חשובים, שכן צריך לפני הכל לבחון את הסיבות לכך שהעסק נמסר ונמכר – ולשאול גם את השאלות הקשות, כדי שאתם תדעו שאתם מבצעים את הרכישה החכמה מבחינתכם. אז איך בעצם בוחנים את העסקים הללו?

כל מה שצריך לבדוק

ראשית, כאשר אתם בוחנים עסקים למסירה, בקשו לקבל דו"ח פיננסי מלא של העסק. בקשו לראות את ספרי התקבולים, ולעקוב אחרי ההכנסות וההוצאות השונות של העסק. אפשר להיעזר גם ברואה חשבון או ערוך דין שהם מומחים בתחום, כדי שהם יסבירו לכם על מצבו של העסק. כדאי גם לוודא באיזה מיסוי העסק חייב, והאם יש לו חובות שלא שולמו.

מעבר לכך, כאשר אתם בוחנים עסקים למסירה, יש לשים לב גם למצבם המשפטי. יש לשים לב ולוודא על אף אחד מהנכסים של העסק אין עיקול או חובת סגירה. כמובן שאם נגד העסק יש תיקים הפתוחים בבית המשפט – חובה עליכם להכיר ולדעת אותם היטב. מעבר לכך, כשאתם בוחנים עסקים למסירה, מומלץ בחום שלא להיפגש רק עם דרג הניהול הבכיר. כדאי להיפגש גם עם הדרגים הזוטרים יותר, כדי שתוכלו ללמוד ולהכיר את העסק מקרוב.

מתי נכנסים לשלב המחייב?

בעצם, ההתחייבות שלכם עסקים למסירה תיכנס לתוקף רק ברגע שאתם תחתמו על חוזה המכירה. עד שלב זה, כל עוד לא חתמם על דבר-  אינכם מחויבים לדבר, ואתם רשאים לסוג. מדוע אנו מציינים זאת? בכדי שתזכרו תמיד לבחון היטב כל עסק שמוצע לכם למכירה, ותדעו כיצד לאתר את הנקודות החשובות ביותר.