Press "Enter" to skip to content

מחשבים מס רכישה

רכישה של דירה היא בהחלט סיבה למסיבה ללא כל צל של ספק, אבל יחד עם זאת מדובר על מהלך לא פשוט כלל וכלל, אשר יש לו לא מעט השלכות בתחומים רבים כאלה ואחרים, ובראשם כמובן – איך לא, ההיבט הכלכלי. אם כן, במידה ואתם חושבים לקנות דירה היכן שהוא בארץ,  אז כדאי שתדעו מספר עובדות שאולי עד שלא התחלתם להתעסק בנושא בכלל לא ידעתם כלל וכלל. לדוגמא, האם ידעתם שקיים מס רכישה על כל דירה שאתם קונים? חשוב לדעת זאת כי לא מדובר על סכום מבוטל, ולמען האמת מדובר על סכום שאותו אתם מוסיפי ומשלמים מייד בעת הרכישה. אם כן, מהו חישוב מס רכישה ואיך מבצעים אותו?

המס משתנה פעם בשנה

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על חישוב מס רכישה זה שהוא משתנה משנה לשנה. אפילו אם מחירי הדירות לא משתנים, דבר שהוא כמובן לא ריאלי, מס הרכישה כן משתנה ולכן בכל פעם מחדש צריך לעשות חישוב מס רכישה. מי שמעדכן את מס הרכישה זה משרד האוצר והוא עושה את זה פעם אחת בשנה, תמיד בתאריך 16 לינואר.

מה משפיע על החישוב?

חישוב מס רכישה נעשה גם על פי מה שקבע משרד האוצר בתור מס רכישה לשנה שבה מתבצעת הקנייה, וגם על פי סכום העסקה. כלומר, ככל שהעסקה יותר גדולה כך מס הרכישה עולה גם הוא וחשוב להיות מודעים לכך. מס הרכישה יכול להגיע לסכומים גבוהים במקרים שבהם העסקה עצמה כוללת העברת כסף רב.

גורמים נוספים שמשפיעים על מס הרכישה

עוד דבר שחשוב מאוד לדעת ולהכיר בתור גורם שמשפיע על חישוב מס רכישה זה הנושא של מספר הנכסים שיש לכם. במידה ומדובר על הדירה הראשונה שלכם, והיחידה, הרי שגובה המס יהיה הרבה יותר נמוך לעומת מקרים שבהם מדובר על דירה נוספת. אלה הן תקנות יחסית חדשות והן משמעותיות מאוד כיוון שההבדלים בין מס הרכישה על דירה יחידה ובין מספר דירות אלה הם הבדלים מהותיים ביותר מבחינה כלכלית.