Press "Enter" to skip to content

עורך דין תאונות עבודה

כך בוחרים עורך דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה עובר הסמכה מיוחדת ונדרש להכיר שורה ארוכה של נושאים. לפי החוק בישראל, תאונת עבודה היא תאונה שאירעה תוך כדי העבודה, עקב העבודה או בדרך לעבודה וממנה. עובדים שנפגעו במהלך עבודתם זכאים להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה ולקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי. תפקידו של עורך דין תאונות עבודה הוא לעזור בהגשת הבקשה ולייצג את הנפגע מול המוסד לביטוח לאומי או מול בית הדין הארצי לעבודה.

מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי כמו עורך דין, רואה חשבון או חברה המתמחה בטיפול בזכויות מיד לאחר התאונה. ההתייעצות חשובה לצורך הגשת הבקשה הראשונית או במהלך הגשת ערעור על החלטות המוסד לביטוח לאומי והועדות הרפואיות. התייעצות מונעת עוגמת נפש ומבטיחה את מימוש הזכויות כפי שנקבעו בחוק הביטוח הלאומי בישראל.

ניסיון, אמינות ויחס

הקריטריון החשוב ביותר לבחירת עורך דין תאונות עבודה הוא ניסיון. עורך דין מנוסה יידע להתמודד עם בעיות בלתי צפויות, לתת מענה על דרישות הלקוח ולהציג בצורה נכונה את פרטי המקרה. עורך מנוסה גם בקיא בדיני בית הדין ועשוי לעזור בהשגת גמלת נכות בעבודה. שנית, כדאי לבחור עורך דין לפי האמינות שהוא משדר. את רמת האמינות ניתן לבדוק על פי המלצות של לקוחות קודמים או בעזרת תיאום פגישת היכרות לא מחייבת.

פגישה ראשונית עם עורך דין תאונות עבודה היא הזדמנות מצוינת ללמוד על האופי ועל היחס שלו. עורך דין אמין יציב את האינטרסים של הלקוח בראש סדר העדיפויות. עורך דין כזה הוא גורם חיוני להגשת תביעות מול המוסד לביטוח לאומי, גם בימים שלאחר התאונה וגם בטווח הארוך או לצורך מימוש זכויות לבני המשפחה.