Press "Enter" to skip to content

מיסוי תמ"א 38

מיסוי תמ"א 38

הטבות בתמ"א: לא בכל מחיר

הטבות מיסוי תמ"א 38 יכולות להיות הטבות משמעותיות ביותר. ההטבות האלו נועדו לתמרץ אתכם ואת היזמים לחזק את המבנה ואולי גם להקים חדש ולקבל דירה חדשה במקום, אך ההטבות האלו לא ניתנות בכל מחיר. לחשוב שההטבות ניתנות לכל מבנה זכאי לתמא 38 זו מחשבה נפוצה אך מוטעית כיוון שיש הטבות שלא תזכו בהם מבחינת המס. למעשה, מי שמבצע תמא 38 בבניין שלו יכול למצוא את עצמו משפץ חלקים אחרים והחלקים האלו שלא כלולים בדרישות התמ"א, ישלמו מס כמו כולם.

אתם מוכרים את זכויות הבנייה שלכם

למה בכלל צריך לשלם מס על כך שאנו בונים בבית שלנו? זה נקרא היטל השבחה ולמעשה אתם צריכים לשלם את המס על העלייה בשווי הדירה שלכם. למעשה השווי הזה יכול להגיע למאות אלפי שקלים ולכן תצטרכו לשלם מחירים די גבוהים. מיסוי תמ"א 38 נוצר כיוון שאתם למעשה מוכרים את זכויות הבנייה שלכם לקבלן שמשפץ לכם את הבית. אמנם אתם לא משקיעים כסף בעצמכם אך אתם נהנים מהתוצר. זו הסיבה שברגע שהסעיפים של תמ"א לא קשורים לשיפוץ עצמו, על ההפרש הזה כן תשלמו.

קיבלתם דירה? תבדקו האם את פטורים ממס

אם יש לכם דירה חדשה בחסות תמא 38 ב' יכול להיות שאתם לא חייבים לשלם מס. מיסוי תמ"א 38 בגרסה המעודכנת שלו שכוללת פינוי בינוי, יהיה רק במידה והדירה שקיבלתם שווה יותר מסכום מסוים או שהיא גדולה יותר מהדירה הישנה בפער של יותר מ-25 מטרים. אם שני התנאים האלו לא מתקיימים אתם יכולים ליהנות מדירה חדשה, שאתם לא מחויבים בגינה במס. כמובן שיש עוד תנאים שחשוב לבדוק עם יועץ מס בעניינים הללו עוד לפני שמתחילים בתמ"א עצמה.